Home Recensie; Durf, 8 bouwstenen om uit je comfort zone te stappen

Durf, 8 bouwstenen om uit je comfort zone te stappen

door Kris Colpaert en Karlien Eeman

Heb jij soms het gevoel dat in deze wereld, waar de veranderingen elkaar heel snel opvolgen, je persoonlijke kompas op tilt slaat? Heb je soms het gevoel dat je energie op is en je geen voldoening meer vindt? Ga je soms op zoek naar nieuwe uitdagingen, maar word je hierbij belemmerd door je eigen onzekerheid of angst voor het onbekende?
Boekcover; Durf, 8 bouwstenen om uit je comfort zone te stappen Deze vragen waren voor Kris Colpart en Karlien Eeman het uitgangspunt om Durf, 8 bouwstenen om uit je comfortzone te stappen, te schrijven. Karlien gelooft dat handvatten nodig zijn om beter te kunnen surfen op de golven van verandering. Kris gaat uit van de kracht die ieder van ons bezit, zelfs als die niet altijd zichtbaar is. Ze gelooft ook sterk in de vrijheid om keuzes te maken: " Je hebt altijd een keuze, hoe moeilijk deze soms ook is".

De 8 bouwstenen komen in even zoveel hoofdstukken aan bod. In het eerste hoofdstuk wordt uitgelegd hoe vrouwen hun mindset kunnen aanpassen in de richting van een groeimindset en wat hiervoor nodig is. De kracht van een positieve mindset met sleutels naar de deur van optimisme is het onderwerp van het tweede hoofdstuk met tips en oefeningen om langdurige positieve emoties op te roepen. Het belang om te leven vanuit je talenten en je passie staat centraal in hoofdstuk 3, waarin schrijver Luk Dewulf aangeeft dat elk talent in verschillende contexten tot uiting kan komen. Durven en doen, de waarde om je kwetsbaar op te stellen, jezelf op de kaart zetten door je personal branding te ontwikkelen, het waarom en hoe van netwerken en als laatste hoofdstuk een pleidooi om (ook letterlijk) in beweging te blijven maken, deze 8 bouwstenen compleet.

Dit prachtige boek met authentieke verhalen van ervaringsdeskundigen en inspirerende quotes van bijvoorbeeld Nelson Mandela - die stelt dat een dapper man niet hij is die geen angst voelt, maar hij die zijn angst weet te overwinnen- is een waardevolle aanwinst voor iedere vrouw en een must voor vrouwen én mannen om kwaliteiten en opportuniteiten te benutten die je gelukkig maken.

Karlien Eeman behaalde een master Arbeids- en Organisatiepsychologie. Zij heeft een rijke ervaring als Change Consultant, Talent Manager, Trainer en Coach binnen grote bedrijven als Microsoft, alsook binnen kleinere, sterk groeiende bedrijven.
Kris Colpaert behaalde evenzo een master Arbeids- en Organisatiepsychologie en is al twintig jaar actief in het bedrijfsleven. In 2008 richtte ze haar eigen consultingbedrijf op met de naam Confide, dat vertrouwen betekent.

Mr. Lennie Haarsma